Behöver lite råd av er mammor


Kommentarer
Postat av: Natalie

Jag förstår inte varför man ska stressa fram det?! Jag kommer inte ta nappen från Isabella förrän den dagen hon känns redo, vilket Jamie inte känns som han är.. Det är ju nån slags trygghet med nappen! Men när den dagen kommer så kommer jag göra nåt kul av det - som att ge alla napparna till tomten!

2012-09-20 @ 11:37:04
URL: http://rackartussenochjag.blogg.se
Postat av: Anna

Vi talade om för Melody att tomten fått hennes nappar och att tomten blivit så glad så att Melly ska få åka till leksaksaffären innan jul och välja en leksak som hon vill ha av tomten i julklapp - vad som helst skulle hon få!
Då sa hon att om hon fick önska sig precis vad hon ville av tomten så skulle hon önska sig nya nappar *asg*

Melody hade också sin napp i stort sett dygnet runt. Men det är varken bra för talet eller tänderna så vi bestämde oss för att sluta tvärt! Hon var hysterisk och skrek i bilen i 1,5-2 timmar, och i början blev hon rätt förbannad vissa gånger när hon inte fick sin napp. Men det gick över. Barn glömmer fort!
Jag sa att stora barn har inte napp, det är det bara bebisar som har. Och Melly vill så klart vara en stor tjej ;)

Men i slutändan är det nog så att det handlar om ER envishet! Var konsekvent, annars funkar det ALDRIG! Säg nej och stå fast vid det, no matter what!
Det KOMMER att bli tufft och skit jobbigt - men det måste göras ;) Det fixar ni!
Kom ihåg att det är vi vuxna som bestämmer och vet vad som är bäst, inte barnen :)
Lycka till :)
Kramen

2012-09-20 @ 13:30:15
Postat av: Marylin

Ja dessa bilar... Man är så läskigt beroende av dessa.. Vilken fin blogg du har:)
Vi har börjat säga till Leo att han ska ge napparna till tomten.. Än så Länge säger han ja.. Återstår att se hur det går när det är dags! Hoppas det går bra för er.
Ha en bra dag! Mvh marylin

2012-09-20 @ 18:29:58
URL: http://marylinsvardag.blogg.se
Postat av: johanna

du kan ju slänga iväg ett mail till mig på [email protected] med de bilder du vill använda i designen och en beskrivning över hur du vill ha den :) eventuella texter, å vilka färger osv:)

Min storasyster håller på att "avvänja" sin yngsta dotter nu, hon får inte ha tutten på dagarna, bara när hon ska sova.. :) vet dock inte hur dem kommer fortgå med det.

Vet att min bror och hans flickvän fick sin näst äldsta dotter att sluta genom att säga att jultomten skulle bli ledsen om hon inte slutade med tutte (det var inte långt ifrån julafton) kanske lite elakt, men det funkade, efter ett tag! haha

Testa ett eventuellt ge honom majskrokar eller något? Då har han ju något annat att greja med.. :) har inte barn själv men kan tänka mig att jag skulle nog testa något sånt.. haha!

2012-09-20 @ 18:32:01
URL: http://johannaj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback