En fråga till er som kör med ersättning till era små


Kommentarer
Postat av: Anonym

När det gäller ersättning som jag alltid ger till min son.. Koka upp vatten så du har i kylen hela tiden.. På det sättet blir det mycket smidigare å fixa till maten.. Sen är det bara att blanda å värma i micro eller vattenbad.. Att hela tiden koka upp vatten vid varje måltid å sen låta det svalna, blir ju bara krångligt..

Lycka till

2010-08-13 @ 10:54:52
Postat av: Pernilla A

Jag hade alltid en liten termos med varmt vatten med mig när jag skulle iväg någonstans.. funkade kanon.. man skall inte blanda ihop innan och sen värma fick jag lära mig.



kram

2010-08-13 @ 11:46:09
Postat av: Natalie & Bella

Jag kör i micron, BVC sköterskan sa att det går lika bra eftersom vi har kommunalt vatten och det är så rent det bara kan bli!

2010-08-13 @ 15:26:00
URL: http://rackartussenochjag.blogg.se/
Postat av: Jessica 20 & mamma till Liam

Precis som ovanstående så har jag med mig en termos med ljummet vatten i som de bara är att måtta upp och sen hälla i rätt mängd pulver. :D Finns även portionsdelare att köpa på vanliga matbutiker som du kan måtta upp pulvert i oxå :D

Jag kokar alltid upp en hel kastrull på morgonen som jag sen häller över i en tillbringare och har står i kylen :D Lycka till :D

2010-08-13 @ 16:38:12
URL: http://wahlqvist.blogg.se/
Postat av: Natalie & Bella

Nix, micrar alltid vattnet! Och har gjort sen Bella var 2 veckor! Vet att det är mycket snack om det där, men Bella har aldrig uppvisat några som helst magproblem och som sagt så är vattnet så rent det bara kan bli, komunalt vill säga.. När vi är hos min svärmor, som bor i skogen med egen brunn då tar vi med oss eget vatten! Skit bökigt att koka, speciellt när liten är JÄTTE hungrig!!

2010-08-14 @ 00:39:08
URL: http://rackartussenochjag.blogg.se/
Postat av: Jessica 20 & mamma till Liam

Aa precis sen värmer jag på det i Micron :D

2010-08-14 @ 07:49:56
URL: http://wahlqvist.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det står juh på förpackningen att man inte ska blanda och spara ersättning.. Men på BB sa dom till mig att man kan ha färdig-blandat i kylen men man ska då se till att man har det i behållare som håller smak och lukt borta.. Sen kan man ha det i kylen upp till 24 timmar..

2010-08-14 @ 13:13:19
Postat av: Louise - mamma till Vincent

Jag kokar faktiskt inte ens upp vattnet utan jag häller kallt vatten i vattenkokaren och sen sätter jag på den i kanske 10 sekunder tills jag tror att det är lagom varmt, jag kör på känsla. Sen häller jag bara i rätt mängd vatten i flaskan och därefter pulvret och skakar flaskan. Så har jag alltid gjort och Vincent har inte tagit någon skada av det. Jag menar, vi klarar ju av att dricka vattnet utan att koka det innan så varför skulle inte våra bebisar göra det. Om jag ska iväg någonstans gör jag samma sak, värmer vatten i vattenkokaren till lagom temperatur och sen häller jag upp det i en termos och tar med mig flaskan och pulver så kan man bara blanda det när han blir hungrig. Hoppas att allt är bra med er vännen, Kram!

2010-08-14 @ 14:13:34
URL: http://louiselindberg.blogg.se/
Postat av: Mickan

Har gett ersättning några gånger och då körde vi den i micron.. kunde om det krisade ge den kall oxå.. det gick det med;)

Går ej att komentera det senaste inlägget så jag gör det här i stället.. vad kul med shopping.. Linköping? Där bor vi;) bor ni i jönköping kanske?

Kram

2010-08-14 @ 18:23:39
URL: http://enprinsessasbekannelser.blogg.se/
Postat av: Natalie & Bella

Ha ha samma som här då :) Tänkte att det kanske är bättre vi tar tåget till er, är rätt kass på att hitta och har ingen gps, kan ni möta upp oss på stationen isf? Typ tisdag eller onsdag? :)

2010-08-14 @ 20:37:30
URL: http://rackartussenochjag.blogg.se/
Postat av: Hannele - snart 2barnsmamma

Du kan ju alltid köra i micron en stund och sedan hälla i pulvret och skaka flaskan så äre klart, självklart så känner du först om maten är varm eller ej :)



Och sen om ni ska bort så kan du ta med en mini termos med lite varmt vatten i :)

2010-08-16 @ 15:06:41
URL: http://mammah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback