Dagmamma eller dagis?


Kommentarer
Postat av: Pernilla A

Alfons går hos dagmamma och de tycker jag e bättre än dagis..eller förskola som de så fint heter.. ;) Ska ha in Oliver på samma dagmamma sen.



Ja tycker fördelen med dagmamma är mindre grupp, en och samma person typ hela tiden. Dagis har vikarier hela tiden. Och så e de betydligt mindre sjukdommar.



Dagis är stora grupper, olika fröknar hela tiden, springvikarier som inte har någon utbildning alls.. vissa inte ens erfarenhet, mkt sjukdomar, högljutt och stojjigt.. ja listan kan göras lång...

Har själv jobbat ett år på dagis så vet hur de kan vara där,



Jag förespråkar dagmamma före dagis..



kram

2011-03-19 @ 19:26:06
Postat av: Wilja, mamma till Jamie!

här blir det också dagmamma :-)

2011-03-19 @ 19:42:10
URL: http://mmylove.blogg.se/
Postat av: Wilja, mamma till Jamie!

Jag fick den av en kompis som har en dotter på 2 år! :) Men jag tror den ska finnas att köpa i vanliga barnaffärer där man kan köpa vagnar osv typ babyproffsen :) Ja, så känner jag också! :-) Gick själv hos dagmamma när jag var liten :)

2011-03-19 @ 21:35:31
URL: http://mmylove.blogg.se/
Postat av: Caroline Elisabeth - Mamma till Jennifer

Jag har ju jobbat rätt mycket på förskola och vet hur det är. Alla nedskärningar och ökat antal barn i barngrupperna gör ju att man får mindre koll. Man är ju bara människa i slutändan ändå. Som du säger hade det känts bra med dagmamma. Min kusins mamma hade barn hos sig och jag var ofta där som liten, inte som dagbarn utan på besök. Och det var väldigt mysigt. Samtidigt som de kanske pedagogiskt är bättre med dagis. Så jag är jätte kluven på hur vi ska göra när det är dags.



Sv. Ja visst är det märkligt hur storlekarna kan vara så olika. Helst när det kommer ifrån samma märke också :S



Tack det samma, trevlig helg! :)

2011-03-19 @ 22:26:05
URL: http://anotherdaywithcaroline.nu
Postat av: Tinna

Klart jag tycker dagmamma är bättre när han inte är så gammal. Jag var ju själv dagmamma i en massa år. Fantastisk tid. Så underbart när "mina" barn kom inrusande genom dörren eller de bars in i filt, halvsovandes och de somnade om i min säng tills det var dags för frukost. Saknar den tiden ibland fast idag hade jag nog inte haft samma energi och ork. Man är ju inte 25 år längre!! Dagmamma är allt bra mycket bättre den första tiden när han skall skolas om från att jämt vara hemma med sin mamma och sakta skolas in i den sociala mijön utanför hemmet. Lycka till Anki och stor kram!

2011-03-20 @ 13:38:25
URL: http://livsdagboken.blogg.se/
Postat av: Natalie & Bella

Bella ska ha dagmamma!! Litar inte på dagisfröknar när de är full grupp!!!

2011-03-20 @ 19:36:32
URL: http://rackartussenochjag.blogg.se/
Postat av: Mia 18år - Mamma till William och Marcus

Min äldsta går på dagis, och han storm trivs! Nu ska hans lillebror på 1år börja på samma dagis i maj. Och de är syskonavdelning. Så de får gå tillsammans :).



Jag ville också ha hos dagmamma först, men när vi på Hultas öppna förskola för unga föräldrar fick besök av en kvinna från barnomsorgen som berättade kring förskola och hur dagmammor fungerar. Så bestämde jag mig direkt för att ha mina barn på dagis.



För tänk en dagmamma med 5barn, hon ska se efter alla barnen så att de inte gör sig illa, hon ska ge alla uppmärksamhet och lära ut enligt en plan, sen ska hon hinna byta blöjor, hjälpa äldre barnen på toa, och laga mat, gå ut med barnen osv.. Allting själv.

Meddans på förskola/dagis så har man personal till städning, matlagning, och 3 förskolepersonal som har bra utbildning och som lär ut :).



Men smaken är som baken , och alla har vi olika åsikter kring det :).

Kram Mia

2011-03-24 @ 01:39:32
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej Anki, jag fick upp din hemsida när jag sökte information om dagmammor i Borås. Min lilla dotter på 1,5 år trivs inte på dagis och vi är inne på att skaffa dagmamma men hittar inga adresser! Hur fick du tag på din? Hoppas att det är ok att jag kontaktar dig på detta sätt!

Soliga söndagshälsningar från Lotta i Borås

2011-09-25 @ 16:08:32
Postat av: Karolina

Hej Anik! Jag är precis som Lotta inne på att hitta en dagmamma eftersom vår 1,5 åring hamnat på ett dagis som verkligen inte fungerar. Kan du komma med tips?

2011-10-15 @ 15:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback